Zakładanie i Zarządzanie MŚP oraz nowoczesny marketing z obsługą social media

Uncategorized

Zakładanie i Zarządzanie MŚP oraz nowoczesny marketing z obsługą social media

Cel: kurs daje szansę na uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy oraz umiejętności z dziedziny szeroko pojętego biznesu i nowoczesnego marketingu.

Zakres wiedzy: Szkolenie jest realizowane w formie zawierającej część praktyczną, warsztatową. Prowadzone jest w interaktywnej formie przy zastosowaniu metod szkoleniowych z naciskiem na umiejętności praktyczne. Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe z prezentacji multimedialnych z opcja notowania.

Adresaci kursu: wszystkie osoby chętne na zdobycie lub uaktualnienie wiedzy z obszaru marketingu i biznesu, a także wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

PROGRAM

  1. Zakładanie działalności gospodarczej
  • Wady i zalety działalności gospodarczej, w porównaniu z pracą na etacie,
  • Podatkowe i prawne obowiązki przedsiębiorcy,
  • Etapy zakładania działalności gospodarczej,
  • Możliwości pozyskiwania dotacji na rozpoczęcie i prowadzenie działalności (środki na rozwój z RPO, Bazy Usług Rozwojowych, PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, staże z Urzędu Pracy, doposażenie stanowiska pracy, środki z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej),
  • Naliczanie i odprowadzanie podatku zryczałtowanego gdy jest się podatnikiem VAT
  • Wysokość kapitału w wybranych typach działalności,
  • Odpowiedzialność wspólników, członków zarządu, właścicieli,
  • Prowadzenie spraw firmy i reprezentacja spółki.
  1. Formy działalności gospodarczej w Polsce, formalności
  • Uzyskanie wpisu do KRS lub CEDG,
  • ZUS, GUS i Urząd Skarbowy (rejestracja, sprawozdania, terminy),
  • Uzyskanie zezwoleń i koncesji (podstawa wiedza w różnych typach działalności),
  • Kodeks pracy – o czym trzeba pamiętać zatrudniając pracowników.
  1. Księgowość i zarządzanie finansami w firmie
  • Księgowość u osób fizycznych, podstawy,
  • Karta podatkowa,
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych,
  • Podatkowa księga przychodów i rozchodów,
  • Pełna księgowość (podstawowe pojęcia niezbędne do współpracy z biurem rachunkowym lub księgową)
  • Rozliczanie transakcji wewnątrzwspólnotowych i NIP wspólnotowy,
  • Rozliczanie przychodów i kosztów (m.in. amortyzacja, moment poniesienia, podróże służbowe, ujęcie składek w kosztach),
  • Podatek VAT: zwolnienia, preferencje, zasady rozliczeń, deklaracje, korekty
  • Odprowadzanie składek na ubezpieczenia: własne i za pracowników.
  • Zasady rozliczania składek ZUS, zgłoszenia danych i sporządzania deklaracji oraz korekt.
  1. Ustalanie struktury towarów i planowanie oferty handlowej
  • Badanie rynku na potrzeby wprowadzenia nowego produktu / usługi
  • Planowanie zakupów,
  • Ustalanie cen produktów i usług (metody),
  • Ocena i kontrola sprzedaży,
  • Optymalizacja struktury ofertowej,
  • Badanie preferencji i upodobań klientów,
  • Ocena otoczenia rynkowego,
  • Typy i elementy otoczenia rynkowego (otoczenie bliższe i dalsze),
  • Bariery i zagrożenia w rozwoju małych firm.
  1. Marketing w MŚP
  • Jak się wyróżniać na tle konkurencji?,
  • Kto jest moim klientem?, jak do niego dotrzeć i jak o niego dbać?,
  • Znaczenie lokalizacji w prowadzeniu różnych typów działalności,
  • Wybór lokalizacji ze względu na różnorodne kryteria,
  • Elementy reklamy zewnętrznej jednostki,
  • Promocje, jak się je organizuje?, które nie działają?
  • Ile kosztuje skuteczny marketing w małej firmie?
  • Marketing w Internecie (wprowadzenie),
  • LinkedIn, jego rola w zakresie promowania firmy i jej właściciela,
  • Tworzenie ofert produktowych,
  • Zarządzanie stroną internetową,
  • Zakładanie profilu firmy na FB,
  • Tworzenie baz danych klientów, kontrahentów oraz ofertowanie w kontekście RODO,
  • Ocena wpływu poszczególnych czynników otoczenia,
  • Ocena wpływu działalności przedsiębiorstwa na czynniki zewnętrzne.
  1. Sporządzanie biznesplanu
  • Cel i korzyści z przygotowania biznesplanu,
  • Zasady budowy biznesplanu,
  • Struktura biznesplanu – główne elementy składowe,
  • Wdrażanie biznesplanu w realiach rynkowych,
  • Pisanie biznesplanu – teoretyczne i praktyczne aspekty,
  • SWOT w praktyce (podstawy teoretyczne, wprowadzenie do praktyki).
  1. Warsztat komputerowy z wykorzystaniem narzędzi biznesowych
  • Podstawy korzystania systemu MS Word, MS Excel (tworzenie baz danych, ofert),
  • Zakładanie profilu formowego na FB,
  • Tworzenie i interpretacja praktyczna analizy SWOT,
  • Korzystanie z kalkulatorów podatkowych i rozliczania innych kosztów,
  • Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych,
  • Rozliczanie kilometrówki,
  • Rozliczanie kosztów używania samochodu ryczałtem,
  • Rozliczanie amortyzacji metodą degresywną i liniową,
  • Rozliczanie umów zlecenia, umów o dzieło i umów o pracę,
  • Zarządzanie zadaniami w wybranych systemach informatycznych.

Czas szkolenia: 10h (szkolenie będzie podzielone na dwa dni)

Miejsce: Krajowy Instytut Rozwoju Gospodarki,

  • Aleja Niepodległości 20/404-405
  • 70- 412 Szczecin

TERMINY: TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *